آمریکا تا چند هفته آینده بقیه مجوزهای فروش هواپیما به ایران را صادر می‌کند
آمریکا تا چند هفته آینده بقیه مجوزهای فروش هواپیما به ایران را صادر می‌کند

رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام با اشاره به برگزاری جلسه معاونان به عنوان نشست مقدماتی جلسه وزرای خارجه ایران و ۱+۵ گفت: در این جلسه نحوه اجرای برجام در فاصله جلسه گذشته کمیسیون مشترک تاکنون هم در حوزه هسته ای و هم در حوزه تحریم ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت. به گزارش یلنا، […]

رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام با اشاره به برگزاری جلسه معاونان به عنوان نشست مقدماتی جلسه وزرای خارجه ایران و ۱+۵ گفت: در این جلسه نحوه اجرای برجام در فاصله جلسه گذشته کمیسیون مشترک تاکنون هم در حوزه هسته ای و هم در حوزه تحریم ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش یلنا، سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه و رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام با اشاره به برگزاری پنجمین کمیسیون مشترک ایران و ۱+۵ در سطح معاونین وزرای خارجه در روز چهارشنبه در نیویورک اظهار داشت: این کمیسیون به عنوان جلسه مقدماتی کمیسیون مشترک در سطح وزرای امور خارجه است که فردا برای اولین بار پس از اجرای برجام برگزار می‌شود.

وی در تشریح موضوعات مطرح شده در این نشست گفت: در این جلسه نحوه اجرای برجام در فاصله جلسه گذشته کمیسیون مشترک تاکنون هم در حوزه هسته‌ای و هم در حوزه تحریم ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام از بررسی آخرین وضعیت مدرن‌سازی راکتور آب سنگین اراک، فروش آب سنگین، عملکرد گروه کاری مربوط به تولید سوخت هسته‌ای در ایران، آخرین وضعیت همکاری با روسیه در فردو و… به عنوان مهم ترین موضوعات مطروحه در حوزه هسته‌ای نام برد.

عراقچی ادامه داد: در بحث تحریم‌ها موضوع همکاری‌های بانکی و تعلل اروپا و آمریکا در حل مشکلات بانک‌ها و موسسات مالی از طریق تسهیل مراودات مالی و ارائه تضمین‌های لازم، اصلی‌ترین موضوع بحث در کمیسیون مشترک بود.

وی با بیان اینکه در این جلسه همچنین موضوع تاخیر دولت آمریکا در صدور مجوزهای فروش هواپیما به ایران توسط ایرباس و بوئینگ مطرح شد، تصریح کرد: هیأت آمریکایی توضیح داد که ظرف دیروز و امروز بخشی از مجوزهای مورد نیاز را صادر کرده و طی هفته‌های آینده بقیه مجوزها نیز صادر خواهد شد.

معاون امور حقوقی و بین الملل وزارت خارجه خاطرنشان کرد: جمع‌بندی مباحث مربوطه روز پنجشنبه اول مهرماه به وزرای خارجه ایران و ۱+۵ ارائه خواهد شد.

عراقچی با بیان اینکه کمیسیون مشترک ایران و ۱+۵ در سطح وزرای خارجه به درخواست ایران برای اولین بار پس از اجرای برجام تشکیل جلسه می‌دهد، اظهار داشت: این جلسه ساعت یک بعد از ظهر پنجشنبه به وقت نیویورک در محل سازمان ملل متحد برگزار می‌شود.