آمریکایی‌ها مانند گذشته به دنبال بهره‌برداری از اوضاع ناامن افغانستان هستند
آمریکایی‌ها مانند گذشته به دنبال بهره‌برداری از اوضاع ناامن افغانستان هستند

امیرمحمد کولانی مسئول بین الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: در مساله افغانستان همانطور که پیش بینی می شد حضور غیرقانونی در افغانستان و خروج غیر مسوولانه رژیم ایالات متحده آمریکا از آن نه تنها شرایط را بهبود نبخشید، بلکه امنیت را به کل از ملت مظلوم افغانستان […]

امیرمحمد کولانی مسئول بین الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: در مساله افغانستان همانطور که پیش بینی می شد حضور غیرقانونی در افغانستان و خروج غیر مسوولانه رژیم ایالات متحده آمریکا از آن نه تنها شرایط را بهبود نبخشید، بلکه امنیت را به کل از ملت مظلوم افغانستان ربود.

وی ادامه داد: اینکه امروز می بینیم گروه طالبان شروع به تصرف مناطق بیشتری از افغانستان کرده مقصر کیست؟ مردم؟ شیعیان؟  قاعدتاً پاسخ منفی است؛ باید ببینیم چه کسانی دو دهه است با حضور فتنه انگیز خود در این کشور، امنیت، رفاه، آرامش و… را از مردم افغانستان سلب کرده اند. اگر آمریکایی ها و ناتو برای برقراری امنیت آمده بودند، خب اکنون بیایند و پاسخگو باشند، این وضعیت افغانستان از سال ٢٠٠١ همینگونه بوده است؛ در یک سال گذشته داعش نیز در افغانستان قدرت گرفته و چندین عملیات تروریستی ازجمله در مراکز دانشگاهی و آموزشی انجام داده است؛ آیا این هم کار طالبان است؟

این فعال دانشجویی گفت: آمریکایی ها همچون سیاق گذشته به دنبال بهره برداری از اوضاع نا امن افغانستان هستند. این ناامن سازی هم شرایط را برای احیاء داعش فراهم می کند و هم دولت افغانستان را بیش از پیش به خود وابسته نگاه می دارد.

وی افزود: نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد بحث حضور شیعیان برای مقابله با طالبان است؛ اول اینکه دولت ضعیف غنی به دنبال استفاده ابزاری از شیعیان مظلوم افغانستان برای حفظ قدرت دولتش است و دوم اینکه طالبان اعلام کرده که اقدامی علیه شیعیان انجام نخواهد داد، پس ممکن است حضور شیعیان در میدان مقابله با طالبان بخشی از توطئه آمریکا برای ایجاد اختلاف میان شیعیان و دوستانشان در منطقه باشد. 

کولانی یادآور شد: اگر قرار است کسانی برای مقابله با نا امنی ساخته و پرداخته  ناتو در افغانستان قربانی شوند، مطمئناً این شیعیان نیستند بلکه  جنتلمن های آمریکایی و  نیروهای دولتی حافظ امنیت غنی می باشند که مستحق قربانی شدن برای احیا امنیت افغانستان هستند.

وی گفت: پیشروی طالبان در افغانستان هرچند نگران کننده است اما نگران کننده تر از اشغال بیست ساله افغانستان توسط ناتو و نابودی تمامی زیر ساخت های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی  این کشور نیست. چطور است که روشنفکران حامی حقوق بشر زمانی که کودکان افغان در مدارس و دانشگاه ها پرپر می شوند  تنها به گزیدن لبان مبارکشان بسنده می کنند اما تا اتفاقی علیه منافع آمریکا رخ می دهد فریاد وا اسلاما سر می دهند و آرزو می کنند که ای کاش ایران به مداخله نظامی در افغانستان بپردازد تا از حیثیت تشیع! دفاع کند.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: مگر همین حضرات در قضیه عراق و سوریه خواهان برافراشتن پرچم سفید در مقابل داعشیان نبودند؟ مگر در مقابل جنایات صهیونیست ها از برادران و خواهران مسلمانمان فریاد نه غزه نه لبنان سر نمی دادند.

کولانی گفت: این نمایش ها دیگر نخ نما شده و به نظر بنده این بزرگواران بیایند و مستقیم بگویند که ما حامی منافع آمریکا در این منطقه ایم و خواهشاً منافع آمریکارا به خطر نیاندازید. به هر حال دولت جمهوری اسلامی ایران خود را درگیر این ژست های روشنفکری نخواهد کرد و قطعاً عاقلانه، منطقی و بر اساس منافع ملی و دینی‌مان با این وضعیت جدید در افغانستان برخورد خواهد کرد. 

انتهای پیام/