آمریکایی‌ها امروز مشروعیت سیاسی خود را از دست داده‌اند/ جغرافیای جهان اسلام میدانی برای سلطه‌طلبی مستکبران نیست
آمریکایی‌ها امروز مشروعیت سیاسی خود را از دست داده‌اند/ جغرافیای جهان اسلام میدانی برای سلطه‌طلبی مستکبران نیست

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد همه راه‌ها در ایران به‌ روی دشمن بسته و ظرفیت اجرای آتش روی منافع حیاتی وی ایجاد شده است. به گزارش قلم پرس از دامغان، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی در همایش «مجاهدان در غربت» و در جمع اندیشمندان اسلامی در شهرستان دامغان، با تسلیت سالروز رحلت پیامبر گرامی […]

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد همه راه‌ها در ایران به‌ روی دشمن بسته و ظرفیت اجرای آتش روی منافع حیاتی وی ایجاد شده است.

به گزارش قلم پرس از دامغان، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی در همایش «مجاهدان در غربت» و در جمع اندیشمندان اسلامی در شهرستان دامغان، با تسلیت سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) اظهار داشت: پیامبر اسلام (ص)، اسوه مهربانی هستند و امروز باید از تعالیم ایشان بهره‌ها گرفت.

وی دامغان را سرزمین مردمان جهاد و شهادت توصیف کرد و گفت: امروز اندیشمندانی از اقصی نقاط عالم اسلام در همایش گرامیداشت «مجاهدان در غربت» حضور دارند و این همایش بسیار مؤثر و ارزنده خواهد بود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: همه می‌دانیم بسیاری از سرزمین‌های اسلامی امروز میدان جهاد علیه مستکبران عالم شده و بیرق‌های جهاد برافراشته و مشعل‌های پرفروغ مجاهدت در راه دفاع از کیان اسلام، ناموس، هویت، اعتبار و منزلت مسلمانان روشن شده است.

سلامی بیان کرد: در سرزمین‌های اسلامی امروز جوانان پیشانی‌بندهای جهاد بسته، زره جهاد بر تن کرده و شمشیرها برکشیده‌اند تا مستکبران را از سیطره و سلطه بر مسلمانان رهایی و فراری دهند.

وی اظهار کرد: روح جهاد که از مجاهدان صدر اسلام و از وقایع عظیم آن روزها به‌ویژه عاشورای کبیر در پیکره امت اسلامی جاری شده است، امروز مسلمانان را در بازسازی مجد و عظمت از دست رفته خود یاری می‌دهد.

جغرافیای جهان اسلام میدانی برای سلطه‌طلبی مستکبران نیست

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اینک مسلمانان تصمیم گرفته‌اند تا بساط سیطره سیاسی، نظامی و اقتصادی مستکبران عالم را از سرزمین‌های اسلامی برچینند و از گورستان جهل مدرن بیدار شده‌اند و می‌خواهند از بندهای میدان برده‌داری نوین جهان نیز نجات پیدا کنند.

سلامی تصریح کرد: به همین دلیل، امروز در فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، ایران، افغانستان، پاکستان، یمن، بحرین، حجاز، مصر و اکثر بلاد اسلامی دل‌های مسلمانان به یکدیگر پیوند خورده و زمینه‌های شکل‌گیری امت واحده اسلامی ایجاد شده است؛ دیگر جغرافیای جهان اسلام میدانی برای سلطه‌طلبی مستکبران آمریکایی، صهیونیستی و انگلیسی و متحدان وابسته به آن‌ها نیست.

وی بیان داشت: داستان مقاومت همه ملت‌های مسلمانان امروز به‌خوبی روایت می‌شود و یادآوری نعمت‌های الهی در این جریان جهاد بسیار مهم است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: هر سرزمینی که جهاد را ابزار سعادت خویش قرار دهد، هرگز نمی‌میرد و به همین واسطه است که یمن هرگز نمی‌میرد و در حال احیای هویت دیرینه خویش است؛ یمنی‌ها نخستین کسانی بودند که به اسلام گرویدند.

سلامی با بیان اینکه بحرین امروز زنده است، بیان داشت: جهاد رمز بقا و راز حیات مسلمانان است و به همین واسطه می‌گوییم امروز سوریه زنده است، لبنان نفس می‌کشد، فلسطین در حال برافروختن مشعل جهاد است و امروز صهیونیست‌ها در محاصره فرهنگ اسلامی هستند.

وی افزود: صهیونیست‌ها امروز دور خود دیوار می‌کشند و بین مرگ و زندگی دست و پا می‌زنند و دیگر آمریکایی‌ها نمی‌توانند از راه دور به غارت ثروت مادی و هویت معنوی مسلمانان بپردازند و باید دانست که داستان این مقاومت در چه چیزی ریشه دارد؟

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: امام راحل عظیم‌الشأن احساس کردند که مجد، شکوه و عظمت مسلمانان زیر سیطره سیاسی دنیای غرب به‌خصوص آمریکای جنایتکار قرار گرفته است و ذلت، تحقیر، عقب‌ماندگی، فقر و وابستگی عناصر اصلی تشکیل‌دهنده عالم اسلام شده است و به همین خاطر به معجزه‌ای الهی دست زدند و با انقلاب اسلامی و شکوهمند خود میدان جهاد را برای مسلمانان گشودند.

 

منطق سازش و گفت‌وگو با مستکبران به‌ظاهر ساده است

سلامی تصریح کرد: رهبر کبیر انقلاب اسلامی در اولین هنرنمایی خود، شاه را به سقوط کشاندند و این هنرنمایی آن مرد بزرگ و جاودانه بود.

وی گفت: اولین شکست آمریکایی‌ها از مسلمانان و به‌خصوص ملت بزرگ ایران در سقوط رژیم شاهنشاهی رقم خورد و این چیزی فراتر از یک موج عظیم شوک برای آمریکایی‌ها بود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: آمریکایی‌ها به دلیل ظرفیت ارعاب و ترساندن مسلمانان از سیطره سیاسی و قدرت نظامی خود توانسته بودند، سکوت و انجماد را در جهان اسلام حاکم کرده و امام خمینی (ره) فرهنگ و روحیه مقاومت، ایستادگی و ثبات قدم را در مسلمانان زنده کردند و آن‌ها هویت غارت‌شده خویش را بازیافتند.

سلامی توضیح داد: منطق سازش و گفت‌وگو با مستکبران به‌ظاهر ساده است؛ اما منطق مقاومت و ارائه نظریه و گفتمان مقاومت نیازمند مصادیقی روی زمین است که بسیار سخت بوده و باید به آن توجه شود.

وی ادامه داد: رهبر کبیر انقلاب اسلامی در همین راستا باید کاری می‌کردند تا مسلمانان شکست آمریکا را به عینه ببینند و اعتماد به نفس پیدا کرده و فوج فوج به اسلام و راه مقاومت بگروند و همین‌طور نیز شد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: امام راحل باید پیروزی‌های بزرگی را برای مسلمانان به دست می‌آوردند تا وعده قرآنی محقق شود و وقتی شاه سقوط کرد، اولین شکست بزرگ و تاریخی آمریکایی‌ها در ایران رقم خورد و مسلمانان متوجه شدند آمریکا همان‌قدر که در فضای عملیات روانی و رسانه‌ای قدرتمند می‌نماید، در فضای میدانی کوچک است.

زلزله عظیم سیاسی رخ داد 

سلامی تصریح کرد: همه مسلمانان دانستند که کبریایی تنها از آن خداست و امام به آن‌ها این مسأله را آموختند.

وی گفت: آمریکایی‌ها پس از آن تلاش‌های زیادی کردند تا دوباره به سرنوشت ملت ایران بازگردند؛ چراکه می‌دانستند اگر این میدان اصلی از دست آن‌ها خارج شود، زلزله سیاسی عظیمی در جهان رخ خواهد داد که هرگز پایان نمی‌پذیرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: این زلزله عظیم سیاسی بعدها رخ داد و آن‌ها هر کاری کردند تا بتوانند به ایران اسلامی غلبه کنند، نتوانستند. توطئه‌های فراوانی از تجزیه‌طلبی‌ها تا کودتاها و جنگ تحمیلی را انجام دادند؛ اما امام راحل با حمایت از آزادی‌خواهان جهان، انقلابی بزرگ‌تر از انقلاب اول خلق کردند و در جریان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، آن‌ها بسیار تحقیر شدند.

سلامی ادامه داد: آمریکایی‌ها پس از آن، ناوهای خود را به حرکت درآورده‌اند؛ اما امام راحل فرمودند «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» و در عملیات «دلتا» در طبس نیز تمام توانمندی‌ها و نیروهای آن‌ها به خاکستر تبدیل شد و گویا شن‌ها نیز مأمور خدا شده بودند تا شکست‌های بزرگ‌تری را به آمریکای جهانخوار تحمیل کنند.

وی افزود: همگان متوجه شدند که این آمریکا موجود نیست که باید از او ترسید و می‌توان مقابل او ایستاد و شکستش داد.

 

حزب‌الله امروز کابوس وحشتناکی برای صهیونیست‌ها شده است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: دشمنان جنگ هشت ساله را به ملت بزرگ ایران تحمیل کردند؛ اما جوانان ما با سینه‌های ستبر خود و در اوج نابرابری مقابل آمریکا ایستادند و بر تمام محاصره‌های اقتصادی، حصر تسلیحاتی و عملیات روانی ایستادند و پیروز شدند.

سلامی بیان داشت: شکست بزرگ‌تری در جریان جنگ تحمیلی به آمریکایی‌ها و دنیای استکبار تحمیل شد و ملت بزرگ ایران از جنگ تحمیلی نیز سرافراز خارج شدند و امروز قدرتمند، شاداب، سرافراز و سربلند ادامه حیات می‌دهند؛ اما اطمینان دارند که مکر دشمن ادامه خواهد داد و برای پیروزی همواره باید قدرتمند بود.

وی تصریح کرد: حزب‌الله امروز کابوس وحشتناکی برای صهیونیست‌ها شده و مرگ برای آن‌ها به یک واقعیت مسلم مبدل گشته است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی در جهان گسترش یافت و جهان اسلام به هم پیوند خورد، مرزها برداشته شد، دل‌ها به هم پیوست و امروز دامنه‌های قدرت جهان اسلام به‌وضوح قابل مشاهده است.

سلامی ادامه داد: آمریکایی‌ها که اینک دورنمای شکسته سعودی‌ها را در باتلاق یمن نظاره می‌کنند، به فکر چاره افتاده‌اند تا آن‌ها را از این باتلاق نجات دهند و این نشانه‌هایی از پیروزی دنیای اسلام است.

وی گفت: صهیونیست‌ها به‌خوبی می‌دانند که هر جنگی را آغاز کنند، دیگر فقط لبنان جبهه آن‌ها نخواهد بود و هر جنگ جدیدی به محو آن‌ها منجر خواهد شد.

همه راه‌ها در ایران به‌ روی دشمن بسته شده است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروز در سوریه ارتش مردمی این کشور بسیار نیرومند در کنار ارتش رسمی شکل گرفته است که با پسماندهای آمریکا می‌جنگند و در عراق نیز ارتش و مردم این کشور قد کشیده‌اند و با دشمن مقابله می‌کنند.

سلامی اضافه کرد: همه راه‌ها در ایران به‌ روی دشمن بسته شده است؛ سطح قدرت انقلاب اسلامی بسیار افزایش یافته و جهان اسلام تحولات جدیدی به خود می‌بیند و امروز سیاستمداران آمریکایی بسیار ضعیف شده‌اند، هزینه‌هایشان افزایش یافته و دستاورد سیاسی ندارند.

وی بیان داشت: قدرت آمریکا در برهه کنونی به زوال کشیده شده است که اقتصاد آمریکا را در غرب آسیا و خاورمیانه و در کوچه پس‌کوچه‌های این مناطق هزینه می‌کنند؛ در حالی که هر شب تعداد زیادی از آمریکایی‌های گرسنه در کنار سطل‌های زباله می‌میرند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: آمریکایی‌ها می‌دانند امروز اگر دوباره خواسته باشند شرارتی کنند، از هر سو قدرت‌های بزرگی مقابل آن‌ها خواهند ایستاد.

سلامی تصریح کرد: باید از ایران همه راه‌های غلبه دشمن را می‌بستیم و ظرفیت اجرای آتش را روی منافع حیاتی دشمن ایجاد کنیم و دشمن در حال تلاش برای محروم‌سازی ما از این قدرت بازدارنده است.

وی افزود: امروز در حوزه موشکی در هر بعد، هر حجم دلخواه و با دقت بالا توانمندی داریم و دشمن از این می‌ترسد.

گزینه نظامی از دشمن سلب شده است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: تنها قدرت ما امروز توانمندی‌های موشکی نیست؛ اما دشمن به‌خوبی از آن هراس دارد و این توانمندی دستگاه محاسبات دشمن را تغییر می‌دهد.

سلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران در دریا هر زمان دشمنی به منافع او نگاه کند، خاموشش خواهد کرد و در آسمان راه‌ها را بسته‌ایم و پدافندهای ما بسیار توسعه یافته و قوی شده‌اند.

وی تصریح کرد: تمام توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران بدون اتکا به هیچ قدرت خارجی به دست آمده و این حاصل تلاش جوانان پراستعداد ایرانی است که توانسته‌اند معجزه‌های زیادی را روی زمین رقم بزنند که بسیار نجات‌بخش و حیات‌بخش است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در شرایطی که دشمن جنگ اقتصادی را به‌عنوان محوری‌ترین و مرکزی‌ترین سناریوی جهانی علیه ملت بزرگ ایران رقم زده و عملیات روانی گسترده علیه ما انجام می‌دهد، ما با فشارهای اقتصادی هم مقابله کردیم و آن‌ها نتوانستند با به کار بستن این اهرم نیز بر ما پیروز شوند.

سلامی تصریح کرد: ملت ایران ایستاده است و گزینه نظامی را از دشمن سلب کرده است و همه این‌ها هم به‌واسطه قدرت ایران و هم به‌واسطه ضعف‌های دشمن رخ می‌دهد.

وی افزود: دشمن امروز شرایط سیاسی برای تهاجم نظامی ندارد و قادر به ساختن ائتلافی جدید علیه کشور ما نیست.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: آمریکایی‌ها امروز مشروعیت سیاسی خود را از دست داده‌اند و شرایط نظامی هم برای تهاجم جدید برایشان مهیا نیست؛ آن‌ها در شرایط اقتصادی کنونی خود نیز نمی‌توانند هیچ جنگی را اداره کنند و از این‌رو، به جنگ اقتصادی علیه ملت ایران روی آورده‌اند.

دشمن از توانمندی‌های موشکی ایران می‌هراسد

سلامی بیان داشت: دشمن هر جا ملت ایران را تحت‌فشار قرار داده، او رشد کرده و در دانش و فناوری‌های هسته‌ای، هوا و فضا، موشک و… به رشد و قابلیت‌های مهمی رسیده است.

وی تصریح کرد: امروز موشک‌های ایرانی فضا را می‌شکافند و به هوا می‌روند؛ در بنزین خواستند ما را تحریم کنند، اما به خودکفایی رسیدیم و آمریکایی‌ها امروز قادر به اعمال تحریم‌ها نیستند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: در ۱۳ آبان همه شاهد بودند که آن‌ها که می‌خواستند صادرات نفت ایران را در این‌روز به صفر برسانند، مجبور شدند هشت کشور را در خرید نفت از ایران معاف کنند؛ گرچه این کشورها نیز از آمریکایی‌ها تمکین نمی‌کردند و آن‌ها برای از دست نرفتن آبرویشان دست پیش گرفتند و این رفع محدودیت‌ها را اعلام کردند.

سلامی ادامه داد: این امر نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها دیگر قادر به کنترل سیاسی جهان نیستند و قدرتشان به‌مراتب کاهش یافته و خورشید قدرتشان به مغرب نزدیک شده است.

وی تصریح کرد: شوک‌های اقتصادی نتوانست ملت ایران را تسلیم دنیای استکبار کند و شاهد بودیم در حالی که مردم در شرایط سخت اقتصادی به سر می‌بردند، به هیچ‌کدام از فراخوان‌های آن‌ها پاسخ نداد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: امروز هم می‌توانیم به‌سادگی از تهدید تحریم، فرصت خودکفایی و استقلال کشور را بیافرینیم و همه باید به این امر اعتقاد داشته باشند که با مدیریت مدبرانه از مشکلات عبور خواهیم کرد.