آمازون حساب‌ کاربری شماری از ایرانیان را تعلیق می‌کند
آمازون حساب‌ کاربری شماری از ایرانیان را تعلیق می‌کند

شرکت خرید الکترونیکی آمازون می‌گوید حساب کاربری شماری از ایرانی‌ها را که از این سایت خرید کرده‌اند، به حال تعلیق در می‌آورد. به گزارش قلم پرس به نقل از پرس تی وی فارسی، براساس اعلام آمازون، مقامات ایرانی در طول ۳ سال حدود ۱۱۰ هزار دلار از این سایت خرید کرده‌اند. این خریدها شامل کتاب، موسیقی […]

شرکت خرید الکترونیکی آمازون می‌گوید حساب کاربری شماری از ایرانی‌ها را که از این سایت خرید کرده‌اند، به حال تعلیق در می‌آورد.

به گزارش قلم پرس به نقل از پرس تی وی فارسی، براساس اعلام آمازون، مقامات ایرانی در طول ۳ سال حدود ۱۱۰ هزار دلار از این سایت خرید کرده‌اند.

این خریدها شامل کتاب، موسیقی و دیگر اقلام فرهنگی، وسایل خانه و آشپزخانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، وسایل برقی، قطعات اتومبیل و وسایل اداری بوده است.

آمازون مدعی است از طریق این حساب‌های کاربری خریدهایی صورت گرفته که مشمول تحریم‌های اقتصادی علیه ایران بوده است و این سایت دیگر به این حساب‌های کاربری محصولی نخواهد فروخت.

تصمیم اخیر آمازون برای تعلیق حساب‌های کاربری مشترکان ایرانی، جدیدترین تصمیم محدود کننده از سوی دولت امریکا و این شرکت امریکایی پس از اجرای برجام در دی ماه ۱۳۹۴ است.

پس از اجرای برجام، امریکا به بهانه آزمایش‌های موشکی تحریم‌هایی علیه تهران اعمال کرد که مقامات ایرانی این تحریم‌ها را نقض توافق اتمی می‌دانند.

همچنین دیوان‌ عالی امریکا به تازگی حکم برداشت ۲ میلیارد دلاری از دارایی‌های مصادره شده ایران را به بهانه پرداخت غرامت به قربانیان بمب‌گذاری‌های سال ۱۹۸۳ در یک پایگاه نیروی دریایی امریکا در بیروت تایید کرد.

گفتنی است هیچ مدرکی دال بر دخالت ایران در این حادثه ارائه نشده و تهران نیز هر گونه دخالت در این انفجار را رد کرده است.