آماده باش قرارگاه های عملیاتی در صورت وضعیت کرونایی قرمز
آماده باش قرارگاه های عملیاتی در صورت وضعیت کرونایی قرمز

به گزارش قلم پرس، محمد حسین حسن زاده گفت: اگر روند سیر صعودی این ویروس ادامه داشته باشد و رعایت پروتکل های بهداشتی کم اهمیت قلمداد شده و سهل انگاری گردد مطمئنا شاهد وظعیت بحران و تبعات جبران ناپذیر جانی در تبریز خواهیم بود.مدیر کل سلامت شهرداری اظهار داشت: طی آخرین جلسه ستاد کرونای شهرستان تبریز […]

به گزارش قلم پرس، محمد حسین حسن زاده گفت: اگر روند سیر صعودی این ویروس ادامه داشته باشد و رعایت پروتکل های بهداشتی کم اهمیت قلمداد شده و سهل انگاری گردد مطمئنا شاهد وظعیت بحران و تبعات جبران ناپذیر جانی در تبریز خواهیم بود.
مدیر کل سلامت شهرداری اظهار داشت: طی آخرین جلسه ستاد کرونای شهرستان تبریز در محل فرمانداری تصمیمات نهایی درباره وضعیت پیش رواتخاذ گردید که البته دستورالعمل های کلی ستاد ملی کرونا قبلا بر اساس رنگبندی وضعیت کرونایی شهرها در سطح کشوری ابلاغ گردیده بود.
 وی افزود: علیرغم میل باطنی ستاد کرونای شهرستان تبریز مشاغل گروه های سه و چهار ملزم به تعطیلی به مدت دو هفته بوده که در صورت تغییر وضعیت به رنگ زرد قادر به باز گشایی مجدد محل کسب و کار خود خواهند بود.
حسن زاده در خصوص وضعیت فعالیت کارمندان و کادر شهرداری و تصمیمات اخیر اذعان داشت: هماهنگی های لازم با مدیریت محترم منابع انسانی صورت گرفته و با هدف حفظ وصیانت از سلامت همکاران که همواره دغدغه اصلی مدیران شهرداری بوده با توجه به حوزه کاری پرسنل نسبت به میزان نحوه حضور در محیط کار دستورالعمل هایی ابلاغ گردیده است.
او به وضعیت فوق العاده پر خطر این ویروس اشاره داشت و بیان کرد: ستاد پیشگیری از کرونا شهرداری با اعلام آماده باش برای همه قرارگاه های عملیاتی مستقر در مناطق شهرداری تبریز نسبت به تشکیل جلسات مشترک کما فی السابق فیمابین متولیان بهداشتی و سلامت و مراکز نظامی و به ویژه اصناف و کسبه در راستای مرتفع نمودن مشکل شیوع ویروس کرونا تاکید نمود.
رئیس ستاد کرونا لزوم پخش آژیر وضعیت بحران در سطح شهر توسط قرارگاه های شهرداری تبریز در محلات و مناطق را پر اهمیت خواند و تصریح نمود: با در نظر گرفتن وضعیت سرایت و ابتلای چندین برابری و فوق العاده خطرناک این ویروس طبق نظر کارشناسان این اقدام را تلنگری برای افراد سهل انگار و ساده پندار میتوان دانست و باید در راستای آگاه سازی جوانان و کودکان که در صف اول درگیری با این ویروس قرار دارند اهتمام بیش از پیش را اعمال کرد.
حسن زاده ادامه داد: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان انتظار میرود میزان تعاملات اجتماعی کاهش یابد و علیرغم این امر از شهروندان تقاضا می شود از هر نوع تجمع به هر عنوان و بهانه ای حتی عروسی وعزا پرهیز نموده و بر همین اساس با توجه به حساسیت موضوع کلیه پارکهای عمومی سطح شهر به طور کلی تعطیل خواهد بود و با توجه به تبلیغات زودرس انتخاباتی از کاندیداها درخواست میشود فرایند سخنرانی و تبلیغات قبل از انتخابات را برای تجمعات مردمی در هر مکانی لغو نموده و از روش های جایگزین دیگر مانند فضای مجازی و…. استفاده کنند.
محمد حسین حسن زاده در خاتمه یاد آور شد: وضعیت کنونی به سمت و سوی شرایط مخاطره آمیز در سطح جامعه در حرکت هست و امیدواریم با اجرای واکسناسیون عمومی شاهد غلبه بر این ویروس منحوس درسطح استان و شهر تبریز بوده و تا پایان سال ۱۴۰۰ زوال کامل این ویروس را نظاره گر باشیم.