آماده‌سازی تبریز برای سال ۲۰۱۸ هماهنگی‌های کشوری را می‌طلبد
آماده‌سازی تبریز برای سال ۲۰۱۸ هماهنگی‌های کشوری را می‌طلبد

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه برای آماده‌سازی تبریز برای سال ۲۰۱۸ هر آنچه که مربوط به اختیارات استانی بود انجام داده‌ایم، گفت: تکمیل اقدامات ما هماهنگی‌های ملی و کشوری را می‌طلبد. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، اسماعیل جبارزاده امشب در دیدار با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و […]

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه برای آماده‌سازی تبریز برای سال ۲۰۱۸ هر آنچه که مربوط به اختیارات استانی بود انجام داده‌ایم، گفت: تکمیل اقدامات ما هماهنگی‌های ملی و کشوری را می‌طلبد.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، اسماعیل جبارزاده امشب در دیدار با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: امیدواریم سال ۹۵ سال شکوفایی اقتصاد کشور باشد و ما در استان آذربایجان شرقی قدم‌های ارزشمندی برای تحقق این مهم انجام داده ایم.

وی افزود: سیاست‌های راهبردی اقتصاد مقاومتی کشور در نیمه دوم سال ۹۲، ابلاغ شد که ما در راستای همین سیاست‌ها عملیاتی کردن برنامه‌های سند تدبیر و توسعه آذربایجان را که به روش برنامه‌ریزی هسته‌های کلیدی تدوین شده است، شروع کردیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه یکی از هسته‌های کلیدی سند تدبیر و توسعه استان توسعه بخش گردشگری است، تصریح کرد: انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ عامل تحرک مضاعفی در جهت هدفمندتر کردن برنامه توسعه این استان به شمار می‌رود.

این مسئول با اشاره به تشکیل کمسیون ماده پنج تبریز ۲۰۱۸، خاطرنشان ساخت: سعی می‌کنیم هرگونه تسهیلاتی که مشوق بخش خصوصی برای توسعه فعالیت‌های گردشگری و تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز آن باشد را در استان آذربایجان شرقی فراهم کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی در عین حال یادآور شد: برای آماده‌سازی تبریز برای سال ۲۰۱۸ هر آنچه که مربوط به اختیارات استانی بود انجام داده‌ایم، اما تکمیل اقدامات ما هماهنگی‌های ملی و کشوری را می‌طلبد، چراکه بعضی از دستگاه‌های ذیربط استان نیازمند تفویض اختیارات بیشتری از مرکز هستند.

جبارزاده همچنین بر لزوم تشکیل ستاد ملی تبریز ۲۰۱۸ در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تاکید کرد تا مسئولان استانی هرازچندگاهی در این ستاد به ارائه عملکرد پرداخته و وظایف دستگاه های ملی نیز در این ارتباط مشخص شود.

وی از بازار تبریز که بزرگترین بازار مسقف جهان به شمار می رود، به عنوان بزرگترین پتانسیل اقتصادی و گردشگری شهر یاد و تصریح کرد: توجه ویژه به بناهای تاریخی مثل ارک و مسجد کبود تبریز می تواند ما را در سرعت بخشیدن به مأموریت‌های مرتبط با تبریز ۲۰۱۸ یاری رساند.