آل هاشم خواستار شد: حمایت بیشتر تولیدکنندگان از بخش کشاورزی
آل هاشم خواستار شد: حمایت بیشتر تولیدکنندگان از بخش کشاورزی
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی خواستار حمایت بیشتر تولیدکنندگان بخش کشاورزی بخصوص فعالان صنعت دام و طیور شد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در سفر یک روزه به استان آذربایجان شرقی با سید محمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفتگو کرد.

سید محمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در این دیدار، گفت: زحمت اصلی طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها این طرح مهم اقتصادی به دوش وزارت جهاد کشاورزی بوده که پیش بینی های لازم برای جلوگیری از کاهش تولید و جلوگیری از ضرر و زیان تولید کنندگان در این زمینه توسط وزارت جهاد کشاورزی به عمل آمده بود که واقعاً جای قدردانی دارد.

وی خواستار حمایت بیشتر تولیدکنندگان بخش کشاورزی بخصوص فعالان صنعت دام و طیور شد.

آل‌هاشم ادامه داد: طرح جهش تولید در دیمزارها اقدام بسیار خوبی بوده که شروع شده و در سال زراعی گذشته باعث افزایش عملکرد گندم در مزارع به میزان حداقل ۱۲۰۰ کیلوگرم در هکتار شده است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: باید با توجه به دیم‌خیز بودن استان، سطح بیشتری از استان و مزارع غلات تحت پوشش این طرح قرار بگیرد.

وی با اشاره به اقدام شایسته وزارت جهاد کشاورزی در خصوص سنددار کردن اراضی کشاورزی، تصریح کرد: سندددار کردن اراضی اقدام بسیار شایسته‌ای است که شروع شده و باعث قدرت بیشتر کشاورزان شده است.

آل‌هاشم با تاکید بر ابلاغ الگوی کشت تصریح کرد: این مهم اقدام مفیدی است که دولت‌های گذشته به آن ورود نکردند.

وی تصریح کرد: وزیر جهادکشاورزی دولت سیزدهم به این تکلیف قانونی که تاکنون اجرا نشده بود عمل کرد و در این دوره سند ملی الگوی کشت تدوین و رونمایی شد.

الگوی کشت محصولات کشاورزی سال زراعی ۱۴۰۲ ـ ۱۴۰۱  هجدهم مهر امسال بعد از ۵۰ سال تلاش در حضور مسئولان مختلف رونمایی و سند کشت محصولات استان‌ها ابلاغ شد.

انتهای پیام/