آقای حقوق دان آماده مناظره
آقای حقوق دان آماده مناظره

روزنامه آفتاب صفح امروز خود را به مطلبی با عنوان «« علیرغم جوسازی دلواپسان اعلام شد، آقای حقوقدان آماده مناظره»» اختصاص داد. به گزارش قلم پرس، روزنامه آفتاب امروز خود را به مطلبی با عنوان «« علیرغم جوسازی دلواپسان اعلام شد، آقای حقوقدان آماده مناظره»» اختصاص داده و در این مطلب به مطالب اظهار شده توسط منتقدان دولت […]

روزنامه آفتاب صفح امروز خود را به مطلبی با عنوان «« علیرغم جوسازی دلواپسان اعلام شد، آقای حقوقدان آماده مناظره»» اختصاص داد.

به گزارش قلم پرس، روزنامه آفتاب امروز خود را به مطلبی با عنوان «« علیرغم جوسازی دلواپسان اعلام شد، آقای حقوقدان آماده مناظره»» اختصاص داده و در این مطلب به مطالب اظهار شده توسط منتقدان دولت و توانایی های شخص رئیس جمهوری و نوع برخورد با منتقدان پرداخته است.

متن کامل این مطلب به این رح است:

«با “پاستور” سفری رویایی را تجربه کنید/ پانزدهم فروردین تا بیستم اردیبهشت ماه ۱۳۹۶/ تور لحظه آخری به اروپا / بازدید از مناطق دیدنیِ آلمان، فرانسه، لوکزامبورگ، ایتالیا و لهستان، تنها در ۳۵ روز/ با تورلیدریِ حسن روحانی، رئیس دولت یازدهم/ به همراه برنامه‌ها‌ی جذاب و دیدنی تبلیغاتی – انتخاباتی»
گزاره فوق جدید ترین محصول کمپانی ذهن جواد کریمی قدوسی، نماینده عضو فراکسیون ولایت است!
**تور اروپا گردی، محصول جدید کریمی قدوسی
روزها از پی هم می‌گذرند و بیست و نهم اردیبهشت ماه از رگ گردن به کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری نزدیک تر می‌شود. از همین روی استشمام بوی انتخابات توسط رقبا، موجب گرم‌ترشدن بازار شایعات، شبهه افکنی‌ها‌ و از آن بدتر دروغ پراکنی‌ها‌ می‌گردد که البته این پدیده بیشتر در میان کاندیداهای جناح راست برای حذف رقیبان اصلاح طلب و اعتدال گرایشان ساری و جاری است. از قرار معلوم جواد کریمی قدوسی، عضو فراکسیون ولایت هم هوای انتخابات ریاست جمهوری را در ریه‌ها‌یش فرو داده که خط تولید کمپانی شایعه پراکنی اش را از محمد جواد ظریف به حسن روحانی تغییر داده و چند روزی است که محصولاتش شایعاتی است درخصوص رئیس دولت تدبیر و امید. جدیدترین تولیدی ذهن این نماینده عضو جبهه پایداری، تور اروپا گردی حسن روحانی است. آنطور که کریمی قدوسی گفته قرار است حسن روحانی به دلیل ترس و واهمه از نشستن پشت میز مناظرات انتخاباتی به اروپا گردی می‌پردازد. او در این باره گفته است:« دولت روحانی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم، به این نتیجه رسیده که چون در عرصه داخلی کارنامه خوبی ندارد، بر روی سیاست خارجی مانور دهد. روحانی برای پیروزی در انتخابات رای ندارد و می‌خواهد با انجام سفرها اینگونه القا کند که روابط خوبی با اروپا برقرار شده و مشکلات در تعامل با غرب و اروپا حل خواهد شد. قرار شد تا حسن روحانی رئیس جمهور از دوره زمانی ۱۵ فروردین تا ۲۰ اردیبهشت به چندین کشور مهم اروپایی سفر کند و این سفرها طوری تنظیم شود که یک روز قبل از مناظرات انتخاباتی ریاست جمهوری به اتمام برسد.»
وی اضافه کرده است: «آلمان، فرانسه، لوکزامبورگ، ایتالیا، لهستان و… از جمله کشورهای مد نظر هستند که تاکنون فقط کشور لهستان با انجام این سفر موافقت کرده و بقیه کشورها هنوز پاسخی ندادند.» او به دو هدف حسن روحانی هم از این اروپا گردی اشاره کرده و گفته است: «هدف دولت از سفرها این است تا هم القا کند ما که می‌گفتیم بدون تعامل با غرب مشکلات حل نمی شود، الان این تعامل برقرار شده است و در آینده مشکلات حل و فصل خواهد شد، هم اینکه در مناظرات شرکت نکند. ظریف تلاش‌ها‌ی بسیاری تاکنون کرده است اما به جز لهستان هیچ کشوری برای سفر روحانی پاسخ مثبت نداده است.»
**خبر اروپا گردی، متوهمانه است
با وجود آنکه همگان از کذب بودن اخبار بیرون آمده از دهان کریمی قدوسی آگاه هستند و در طول ۴سالی که از عمر دولت یازدهم می‌گذرد، ۸ ادعای
او درباره وزارت خارجه دولت روحانی دروغین خوانده شده است اما درباره تایید کذب بودن خبر توراروپاگردی حسن روحانی، آفتاب یزد به سراغ سخنگوی وزارت امور خارجه رفته است.
بهرام قاسمی، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه پیرامون خبر منتشر شده مبنی بر برگزاری تور اروپایی آقای دکتر روحانی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به خبرنگار «آفتاب یزد» گفت: معمولا اخبار ریاست جمهوری را معاونت اطلاع‌رسانی آن نهاد منتشر می‌کند. اما از آن جایی‌که شما به همراهی وزیر امور خارجه در این سفر نیز اشاره نمودید، باید تاکید کنم تا جایی که تخصص، تجربه و اطلاعات من گواهی می‌دهد، این خبر را بی‌آنکه منتشرکننده و یا گوینده آن را بدانم به صراحت تکذیب و آن را از اساس کذب محض دانسته و بی‌شک از نوع اخبار متوهمانه‌ای است که با اهداف خاص سیاسی و تخریب‌گرانه نشر داده می‌شود و از نوع اخبار زرد و دروغ تلقی می‌گردد. اصلا آن را جدی نگیرید.
وی افزود: شما می‌دانید تنظیم مقدمات اینگونه سفرها به عهده وزارت خارجه است. تنها سفر قابل اعلام و بیان، سفر رسمی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به فدراسیون روسیه است که در نیمه اول فروردین صورت خواهد پذیرفت. وزیر امور خارجه هم ریاست محترم جمهوری را در این سفر همراهی خواهد کرد. غیر از این، به هیچگونه خبرسازی بی‌ربطی توجه نفرمایید.
**روحانی نمی ترسد
از یک سو بنا به باور کنشگران سیاسی به دلیل ضعف در تیم اطلاع رسانی دولت یازدهم، حسن روحانی تاکنون به تنهایی بار انتشار اخبار دستاوردهای دولتش را به دوش کشیده است. تا جایی که از هر تریبونی که به دست آورده علاوه بر تشریح اقدامات دولتمردانش، پاسخی متقن به هجمه‌ها‌یی که علیه دولتش نیز صورت گرفته، داده است. از همین روی قطعا روحانی برای نیل دوباره به پاستور نیز نیاز به میکروفن و دوربین برای به زبان آوردن دستاوردهای دولتش دارد. در دیگر سو رئیس دولت یازدهم یک بار نشان داده است که فن سخنوری را به خوبی می‌داند و بر این مهم آگاهی دارد که چگونه با بیان چند جمله حریفِ درحال بردش را به گوشه رینگ ببرد و کیش و مات کند. همچون مناظرات انتخابات ریاست جمهوری ۹۲، که در رای‌گیری‌های فضای مجازی شرایطی نسبتا مساوی با محمدباقر قالیباف داشت اما در آخرین مناظره انتخاباتی زمانی که به شهردار تهران گفت: «آقای قالیباف دلم نمی‌خواست بگویم، آنجا بحث این بود شما می‌گفتید دانشجویان بیایند ما
برنامه داریم…
گل پیروزی را وارد دروازه شهردار پایتخت نشینان کرد و گوی رقابت‌ها‌ را از او ربود.
از همین می‌توان استنتاج کرد که چنین شخصیتی واهمه ای از قرار گرفتن در مقابل لنز دوربین‌ها‌ و رقبای اصولگرا ندارد.
**طرح سفر روحانی بداخلاقی است
درباره اظهارات جواد کریمی قدوسی مبنی بر برگزاری تور اروپا گردی روحانی همزمان با مناظرات انتخاباتی، علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم به خبرنگار «آفتاب یزد» گفت: تاکنون چنین چیزی در قوه مقننه مطرح نشده است، حتی در کمیسیون امنیت نیز درباره این سفرها صحبتی نشده است.
وی افزود: دلیل این شایعه‌پراکنی‌ها مشخص است. چون هرچه به زمان انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ نزدیک‌تر شویم، جوسازی‌ها و شایعه‌پراکنی‌ها علیه آقای رئیس‌جمهور بیشتر می‌شود و این بداخلاقی‌ها هم دور از انتظار نیست. از باب اینکه رقبای آقای دکتر روحانی رقبایی هستند که نه تنها در سال ۹۲ نتیجه نگرفتند که در سال ۹۴ هم به شدت عصبانی هستند و شکست‌شان را حتمی می‌دانند در صورتی که نسبت به رای مردم قاعدتا نباید عصبانی باشند. به علاوه اینکه فضای انتخابات، یک فضای رقابتی است و اگر رقبای آقای روحانی احساس وزن و جایگاه می‌کنند در مردم، این بداخلاقی‌ها و جوسازی‌ها معنا دارد.
روحانی ۹۲ نترسید چه رسد به ۹۴
او با بیان اینکه روحانی از قرار گرفتن در فضای چالشی هراسی ندارد، عنوان کرد:هراس سال ۹۲ آقای دکتر روحانی همچون سال ۹۴ چهره‌ای شناخته شده نبود، با قدرت هر چه تمام ظاهر شد و رقبای خود را با گفتن چند جمله اساسی کیش و مات کرد. حال که ۴ سال در معرض دید مردم قرارگرفته و توانسته به تحریم‌های ۸ ساله پایان بدهد و پایگاه اجتماعی خوبی دارد، قطعا با اعتماد به نفس و
پرقدرت در مناظرات انتخاباتی شرکت خواهد کرد.
رحیمی افزود: سفرهای آقای رئیس‌جمهوری کاملا برنامه‌ریزی شده است و به صورت آنی و خلق‌الساعه نیست که به ناگاه افشا شود و جنجال برانگیز باشد. آنچه که در این میان حائز اهمیت می‌نماید آن است که سفرهای رئیس‌جمهور تاکنون همگی در چارچوب منافع ملی بوده است و مردم تشخیص می‌دهند که دکتر روحانی به هر نقطه‌ای سفر کند براساس برنامه‌های مدون به مسافرت می‌رود. اینکه رئیس‌جمهور بخواهد به سفرهای اروپایی برود آن هم در جریان مناظرات انتخاباتی، برداشت ذهنی آقای کریمی قدوسی است و یک جوسازی علیه آقای رئیس جمهور است و تلاششان هم این است که افکار عمومی را متاثر از این سیاه‌نمایی‌ها و بداخلاقی‌ها کنند.

روزنامه آفتاب -9331