آغاز شوتینگ پروژه فیبر نوری در تبریز
آغاز شوتینگ پروژه فیبر نوری در تبریز
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز از آغاز شوتینگ پروژه فیبر نوری در شهر خبر داد.

به گزارش قلم پرس، محمدرضا کاظمی با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای تکمیل پروژه فیبر نوری، با توجه به اتمام عملیات داکت‌گذاری، فاز دوم از مورخه ۱۹ شهریور وارد مرحله اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان فناوری شهرداری تبریز به منظور خدمات رسانی بهتر به شهروندان و ایجاد بستری امن و قابل اعتماد با پایداری بالا، در نظر دارد تا با ایجاد شهری هوشمند در زمینه پایش و مدیریت ترافیک، سیستم حمل و نقل عمومی، مدیریت پسماند و … فرآیندهای مدیریت شهری و خدمات دهی را بهینه کند.

مدیرعامل سازمان فناوری، پروژه فیبر نوری را پیش نیاز شهر هوشمند عنوان کرد و افزود: این طرح که با اجرای ۳۰ کیلومتر مربع وارد مرحله شوتینگ شده است، ایجاد زیرساخت شبکه فیبر نوری را در پی داشته و امکان استفاده شهروندان از فناوری‌های نوین مرتبط با آن به عنوان پیش نیاز تعامل مستقیم با جامعه، ارتقای کیفیت عملکرد، کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه منابع را فراهم کرده است.

کاظمی ابراز کرد: با توجه به اینکه پروژه مذکور ۲۸ کیلومتر در نظر گرفته شده بود، با مذاکرات انجام یافته پروژه فوق به ۳۰ کیلومتر توسعه پیدا کرد که بزودی شاهد بهره برداری از این پروژه خواهیم بود.

وی در ادامه ابراز امیداواری کرد و گفت: بعد از شوتینگ، پروژه حاضر به مرحله بهره برداری خواهد رسید. در فازهای بعدی در نظر داریم همه نقاط مختلف کلان شهر تبریز در قالب این بستر قرار گیرد تا بتوانیم خدمات بهتر و مناسب‌تری به شهروندان ارائه دهیم.