آغاز خرید توافقی دانه روغنی کلزای با تولید به شیوه کشاورزی قراردادی
آغاز خرید توافقی دانه روغنی کلزای با تولید به شیوه کشاورزی قراردادی

به گزارش قلم پرس از تبریز، علی‌اکبر نژادرضا درگفتگو با خبرنگاران از آغاز خرید توافقی دانه روغنی کلزای استان که برای اولین بار به شیوه کشاورزی قراردادی تولید شده است خبر داد و اظهار داشت: در روز اول شروع ، بالغ بر ۴۰ تن محصول تحویل مرکز خرید شد. وی در تشریح فرآیند کشاورزی قراردادی برای […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، علی‌اکبر نژادرضا درگفتگو با خبرنگاران از آغاز خرید توافقی دانه روغنی کلزای استان که برای اولین بار به شیوه کشاورزی قراردادی تولید شده است خبر داد و اظهار داشت: در روز اول شروع ، بالغ بر ۴۰ تن محصول تحویل مرکز خرید شد.

وی در تشریح فرآیند کشاورزی قراردادی برای حمایت از کشاورزان و خرید توافقی محصولات تولیدی گفت: براساس قراردادی که فی مابین اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی شهرستان تبریز با کشاورزان کلزاکار استان تحت عنوان کشاورزی قرادادی منعقد شده علاوه بر تأمین نهاده‌های مورد نیاز از جمله کود و سم و بذر و همچنین تعهد تأمین ماشین آلات برداشت از طرف اتحادیه، مبلغی نیز بابت هزینه‌های مرتب به کشاورزان پرداخت شده است که به هنگام تحویل محصول تسویه خواهد شد.

وی ادامه داد: در این طرح محصول کشاورزان براساس جدول پاکی و با نرخ حداقل ۹ درصد بالاتر از نرخ خرید تضمینی خریداری می‌شود که مورد استقبال کشاورزان واقع و همه کشاورزان کلزا کار علاقه‌مند استان تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.

نژادرضا تصریح کرد: در سال زراعی جاری بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی استان تحت کشت کلزا بوده و پیش‌بینی می‌شود بیش از چهار هزار تن محصول در ۱۳ مرکز خرید شهرستان‌های استان خریداری شود.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱