آذربایجان شرقی استانی امن برای سرمایه‌گذاری و آماده پذیرش سرمایه‌گذاران خارجی
آذربایجان شرقی استانی امن برای سرمایه‌گذاری و آماده پذیرش سرمایه‌گذاران خارجی
استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با سفیر کرواسی در تهران، گفت: استان آذربایجان شرقی با وجود موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در نقطه مرزی، استانی امن برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف است و بخش‌های دولتی و خصوصی استان آماده پذیرش سرمایه‌گذاران خارجی هستند.
عابدین خرّم با اشاره به ارتباطات نزدیک و عمیق ایران و کرواسی، گفت: ارتباطات دیپلماتیک و تجاری دو کشور در دولت آیت‌الله رئیسی فعال‌تر شده و می‌تواند بهتر از این هم باشد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف، گفت: آذربایجان شرقی در حوزه صنعت و معدن، کشاورزی، صنایع غذایی، گردشگری، علم و فناوری، پزشکی و صنایع دارویی از استان‌های برجسته و نقش‌آفرین ایران است و تجار و بازرگانان این استان در طول تاریخ در روابط تجاری ایران با کشورهای مختلف تاثیرگذار بوده‌اند.

خرّم اظهار داشت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا و برخی کشورهای غربی مانع از رشد و ترقی و پیشرفت ملت ایران نشده و ما یاد گرفته‌ایم که مسیر خوداتکایی را از طریق توسعه ارتباطات و احترام متقابل با کشورهای مستقل طی کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به سیاست دولت سیزدهم برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای مختلف، گفت: استان آذربایجان شرقی همواره در روابط ایران با همسایگان نقش محوری داشته و برای برقراری روابط با کشور کرواسی نیز آمادگی کامل دارد.

سفیر جمهوری کرواسی در تهران نیز با ابراز خرسندی از سفر به تبریز و با قدردانی از میهمان‌نوازی استاندار آذربایجان شرقی، گفت: تبریز مهد هنر و تمدن در طول تاریخ بوده و تجار و بازرگانان توانمندی از این استان در تهران حضور دارند.

دراگو اشتامبوک با ابراز علاقه‌مندی نسبت به توسعه روابط تجاری کشورش با استان آذربایجان شرقی، گفت: با وجود تحریم‌های اقتصادی، راه‌های زیادی برای توسعه مناسبات وجود دارد و قطعا پیگیری این مناسبات می‌تواند برای هر دو کشور سودمند باشد.

وی ادامه داد: تصویری که از ایران در غرب نشان داده می‌شود بسیار متفاوت از واقعیت است و گردشگرانی که به ایران سفر می‌کنند به این مطلب اذعان دارند و اگر رفت‌وآمد گردشگران به ایران بیشتر شود تصورات غلط درباره این کشور از بین می‌رود.

 

انتهای پیام/