آذربایجان شرقی آماده خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی است
آذربایجان شرقی آماده خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی است
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تشکیل ستاد اربعین و کمیته‌های 14 گانه آن در استان، گفت: استان آذربایجان شرقی با استفاده از تجربیات سال‌های قبل، آماده خدمت‌رسانی به زائران حسینی در نقاط تعیین‌شده است.

علیار راستگو در جلسه ستاد اربعین استان، اظهار داشت: مراسم سالانه اربعین حسینی، کنگره عظیم مسلمانان است و همه ما موظفیم برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد باشکوه و تسهیل رفت‌وآمد زائران همکاری کنیم.

وی با تأکید بر پیش‌بینی امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین در داخل استان، مبادی ورودی و خروجی و همچنین نقاط تعیین‌شده در داخل خاک عراق، گفت: ایجاد امکانات ثابت و پایدار در نقاط تعیین‌شده برای جلوگیری از هدررفت هزینه‌ها نیز باید مورد توجه دستگاه‌های مسئول قرار گیرد.

راستگو با اشاره به اینکه در ایام اربعین سال گذشته، ۷۰ هزار زائر از آذربایجان شرقی عازم کشور عراق شدند، افزود: قطعاً امسال این تعداد افزایش خواهد یافت و لازم است متناسب با آن، امکانات و تمهیدات لازم پیش‌بینی شود.

وی، سامان‌دهی حمل‌ونقل زائران را یکی از مهم‌ترین اهداف ستاد اربعین ذکر کرد و گفت: با توجه به اینکه بیشترین مشکلات هنگام بازگشت زائران اتفاق می‌افتد، لذا کمیته حمل‌ونقل اقدامات لازم برای رفاه حال زائران را از هم‌اکنون پیش‌بینی کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی همچنین درخصوص جمع‌آوری کمک‌های مردمی و دولتی، گفت: این کار با محوریت ستاد بازسازی عتبات عالیات استان و در قالب کمیته اسکان و تغذیه انجام می‌شود.

در این جلسه مسئولان کمیته‌های ستاد اربعین نیز ضمن بیان اقدامات انجام شده و برنامه‌های آتی، مسائل و مشکلات موجود و راهکارهای تسهیل در خدمت‌رسانی به زائران اربعین را تشریح کردند.