آثار جشنواره عکس مستند تبریز در قالب کتاب ماندگار شود/ عکس‌های مستند، حقانیت ادعاهایمان را ثابت می‌کنند
آثار جشنواره عکس مستند تبریز در قالب کتاب ماندگار شود/ عکس‌های مستند، حقانیت ادعاهایمان را ثابت می‌کنند

فرماندار تبریز گفت: عکس‌های هنرمندان در جشنواره سراسری عکس مستند تبریز باید در قالب یک کتاب ارزشمند چاپ و ماندگار شود. به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی جشنواره سراسری عکس مستند تبریز، رحیم شهرتی‌فر پیش از ظهر چهارشنبه در دیدار با عوامل این جشنواره تشریح کرد: سند، حقانیت یک ادعا را ثابت […]

فرماندار تبریز گفت: عکس‌های هنرمندان در جشنواره سراسری عکس مستند تبریز باید در قالب یک کتاب ارزشمند چاپ و ماندگار شود.

به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی جشنواره سراسری عکس مستند تبریز، رحیم شهرتی‌فر پیش از ظهر چهارشنبه در دیدار با عوامل این جشنواره تشریح کرد: سند، حقانیت یک ادعا را ثابت می‌کند و وقتی می‌گوییم عکس مستند، منظورمان عکس‌هایی هستند که می‌توانند ادعاهایمان را ثابت کنند.

وی ادامه داد: زندگی در ایران در شئون مختلف خود ساری و جاری است و عکاسی مستند می‌تواند حیات ملی ایران را متناسب با ادعاهای ما مستند کند.

فرماندار تبریز درمورد جشنواره سراسری عکس مستند تبریز اعلام کرد: این فعالیت هنری پرارزش بی‌شک با استقبال عکاسان سراسر کشور در شکلی باشکوه برگزار می‌شود و یکی از فرصت‌های مغتنم برای معرفی تبریز و ایران است.

وی همچنین درباره نتایج این جشنواره تاکید کرد: عکس‌ها و مجموعه‌های این جشنواره باید در قالب یک کتاب ماندگار شوند که می‌توانند منبع خوبی برای مراجعه گردشگران باشند.

شهرتی‌فر با بیان اینکه «تبریز ۲۰۱۸» فرصت بسیار خوبی برای تبادلات فرهنگی و هنری و معرفی شهرمان است، افزود: آثار جشنواره عکس مستند تبریز همچنین می‌توانند به عنوان مجموعه‌ای باارزش برای ورود به تبریز ۲۰۱۸ به کار بروند و در همین راستا از معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری خواهشمندم از فرصتی که این جشنواره فراهم می‌کند، غفلت نکنند.

وی اعلام کرد: اگر حمایت‌های جدی بخش دولتی و خصوصی باشد، مطمئنا این جشنواره سالیان سال ادامه خواهد یافت چراکه تبریز برای برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری بستری بسیار مناسب است.

فرماندار تبریز بر ضرورت توازن در تخصیص اعتبارات بخش دولتی تاکید کرد و گفت: نباید تمام اعتباراتمان را در یک بخش یا یک رشته متمرکز کنیم و مصداق این موضوع گلایه همیشگی جامعه ورزشکاران از توجه بیش از حد به فوتبال و فوتبالیست‌هاست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اینکه بخش خصوصی برای حمایت از چنین جشنواره‌ها و رویدادهایی توجیهات اقتصادی بخواهد توقع درستی است اما ما باید همیشه قدردان آن‌دسته از دستگاه‌های خصوصی که به این عرصه ورود پیدا می‌کنند باشیم.