به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اکبر فتحی در جمع  در کارکنان روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی  به دلیل کسب رتبه برتر و پیشگام در کشور ضمن تبریک فرارسیدن هفته جهادکشاورزی و سالروز تشکیل جهادسازندگی، با بیان اینکه تحلیل شرایط و شناسایی مطالبات جامعه هدف بخش کشاورزی و انعکاس عملکرد مجریان این بخش […]

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اکبر فتحی در جمع  در کارکنان روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی  به دلیل کسب رتبه برتر و پیشگام در کشور ضمن تبریک فرارسیدن هفته جهادکشاورزی و سالروز تشکیل جهادسازندگی، با بیان اینکه تحلیل شرایط و شناسایی مطالبات جامعه هدف بخش کشاورزی و انعکاس عملکرد مجریان این بخش از اصلی ترین وظایف روابط عمومی سازمان است، اظهار داشت: روابط عمومی به نوعی زبان گویای یک سازمان می باشد و تاکید مقام معظم رهبری نیز همواره بر این است که دولت‌ها، نهادها  و سازمانها عملکرد خود را به جامعه منعکس نموده و به مردم اطلاع دهند تا مردم در جریان امور قرار گیرند.

وی با بیان اینکه این انعکاس نمی تواند توسط خود افراد صورت گیرند زیرا از ابزارها و امکانات لازم برخوردار نیستند ادامه داد: این وظیفه را روابط عمومی سازمان بر عهده می گیرد تا عملکردهای سازمان در سطح معاونت ها و یا مدیران مختلف یک سازمان را به اطلاع مردم برساند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه آنچه که روابط عمومی وزارت جهادکشاورزی را از سایر دستگاههای اجرایی متمایز می سازد خود ماهیت بخش کشاورزی است، ادامه داد: در این بخش کشاورزان خرده پا و نیز کسانی هستند که معیشت و گذران زندگیشان به کارهای طاقت فرسای کشاورزی وابسته است طبیعتاً این بخش توانایی انعکاس عملکرد خود در راستای تامین امنیت غذایی جامعه را ندارند و از طرفی تفکر غالب جامعه بر این است که این بخش های کوچک نقشی در تامین امنیت غذایی ندارند این در حالیست که مجموع این بخش‌های کوچک در معیت هم امنیت غذایی جامعه را تامین می نمایند از سوی دیگر از آنجاییکه این بخش تشکیل دهنده سفره مردم می باشد پاسخگویی به دغدغه های جامعه در مورد سلامت غذایی محصولات تولیدی ضروری می نماید.

فتحی ابراز داشت: امنیت غذایی دارای دو فاکتور اساسی کیفیت و کمیت منابع غذایی است لذا علاوه بر کمیت، کیفیت و سلامت محصولات کشاورزی همواره مورد توجه و حساسیت مسئولان این بخش بوده و مصرف نهاده های شیمیایی دقیقا مدیریت می گردد وجود تشکیلات و مراکز متعدد خدمات کشاورزی در سطح دهستان ها و مراکز خدمات غیردولتی که در حال راه اندازی در سطح روستاها می باشد، نظام مهندسی کشاورزی و اتحادیه ها و خود کارشناسانی که در سطح سازمان و مدیریت ها فعالیت می نمایند همگی بر مصرف نهاده های شیمیایی دقت نظر دارند و از آنجاییکه خود کشاورزان بخش های کوچک توان حمایت از سلامت محصولات تولیدیشان را ندارند، وظیفه انعکاس این امر بر عهده روابط عمومی بخش کشاورزی است یعنی برخلاف بخشهای دیگری همچون صنایع که برای مثال هر کارخانه خود دارای بخش روابط عمومی است، در بخش کشاورزی، متولی بخش کشاورزی مسئول حفاظت محصولات کشاورزی از انواع تبلیغات منفی است.

وی ادامه داد: اگرچه نمی توان تمام محصولات تولیدی را کاملاً سالم ارزیابی کرد اما نمی توان تمام محصولات کشاورزی تولیدی را که تحت نظارت کارشناسی قرار دارند در اثر ناآگاهی عده ای کاملاً زیرسوال برد اگر کل سطح زیر کشت استان در نظر گرفته شود(یک میلیون و دویست هزار هکتار) بخش بزرگی از آن(۸۰۰ هزار هکتار) را کشت دیم تشکیل می دهد که اصلاً مصرف نهاده شیمیایی در آن وجود نداشته و به لحاظ اقتصادی هم به صرفه نمی باشد گرچه در سایر بخش ها مواردی از بد مصرفی وجود دارد اما تعداد آنها بسیار اندک می باشد اما به جای اینکه این موارد استثنا تلقی گردد به کلیت محصولات کشاورزی تسری داده می شود.

فتحی با بیان اینکه بخش زیادی از محصولات کشاورزی استان آذربایجان شرقی بویژه تولیدات دامی و گیاهی، پاک و سالم است،گفت: بیشتر محصولات دیم استان آذربایجان شرقی  بدون سم و کود تولید می شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تبیین این موضوع با استفاده از ظرفیت های خود معاونت های تخصصی سازمان را یکی از وظایف اصلی بخش روابط عمومی شمرد و افزود: در صورت عدم همکاری واحدهای تخصصی تولید محتوای خبری دچار مشکل خواهد بود. بنابراین تمامی واحدها و معاونت ها و مدیریت های سازمان علاوه بر اینکه باید همکاری لازم را در این زمینه به عمل آورند، خود نیز باید مطالبه گر انعکاس عملکردهایشان از سوی روابط عمومی باشند که در حال حاضر عکس این امر در ارتباط روابط عمومی با معاونت ها و بخش های دیگر سازمان جاری است.

فتحی در ادامه بر وظیفه روابط عمومی در نمایاندن روابط متقابل مردم و مسئولان تاکید کرد و گفت: مطالبات جامعه هدف نسبت به سازمان باید مورد شناسایی قرار گرفته و دستگاههای برتر در این زمینه مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی بررسی های انجام شده توسط روابط عمومی در رابطه با افکارسنجی و ارزیابی عملکرد همکاران را نمونه بسیار خوبی از این نوع ارزیابی کرده و گفت: ارتباط متقابل مردم و مسئولین نیز باید مورد بررسی قرار گیرد تا سازمان در جهت ساماندهی این امورات قدم بردارد از این رو تحلیل شرایط و مطالبات سازمانی بعلاوه مطالبات متداولی که از سازمان وجود دارد از اصلی ترین وظایف روابط عمومی می باشد تا هدف گذاری و حرکت سازمان در این راستا صورت گیرد.

وی از کسب مقام های پی در پی برتر توسط روابط عمومی سازمان در سطح کشور اظهار خرسندی نموده و گفت: انعکاس عملکردهای سازمان ضمن ایجاد فرصت برای دفاع از این عملکردها، به تامین منابع لازم نیز کمک می نماید و زمانی که مسئولین عالیرتبه در جریان فعالیت های سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی و امور قرار گیرند و اخبار مختلف از موضوعات و مشکلات موجود پرده بردارد، به فعالیت و پویایی سازمان واقف گردیده و قطعاً نیازها و خواسته های آن را با دیده مثبت خواهند نگریست.

در پایان این جلسه با اهدای لوحی از طرف رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از وحید کاظم زاده قاضی جهانی مدیر روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی و همکاران روابط عمومی سازمان به دلیل کسب رتبه برتر و پیشگام در کشور تجلیل شد.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱