بازرسی گوش شنوا برای مطالبات مردم و چشم بینای مدیریت شهری  برای اصلاح رویه هاست
بازرسی گوش شنوا برای مطالبات مردم و چشم بینای مدیریت شهری  برای اصلاح رویه هاست

بازرسی گوش شنوا برای مطالبات مردم و چشم بینای مدیریت شهری برای اصلاح رویه هاست مدیرکل بازرسی شهرداری تبریز، با حضور سرزده در جلسه ملاقات مردمی شهرداری منطقه ۷، از نزدیک در جریان دغدغه‌ها، مشکلات و مطالبات شهروندان این منطقه قرار گرفت. موسی زارعی در حاشیه این حضور تأکید کرد: رسالت بازرسی، صرفاً محدود به […]




بازرسی گوش شنوا برای مطالبات مردم و چشم بینای مدیریت شهری برای اصلاح رویه هاست

مدیرکل بازرسی شهرداری تبریز، با حضور سرزده در جلسه ملاقات مردمی شهرداری منطقه ۷، از نزدیک در جریان دغدغه‌ها، مشکلات و مطالبات شهروندان این منطقه قرار گرفت.

موسی زارعی در حاشیه این حضور تأکید کرد: رسالت بازرسی، صرفاً محدود به کنترل عملکرد داخلی نیست، بلکه در مفهوم صحیح آن، دیده‌بان‌های مردمی است. یعنی گوش شنوا برای مطالبات واقعی مردم و چشم بینای مدیریت شهری برای اصلاح رویه‌هاست.

وی افزود: حضور میدانی و ارتباط مستقیم با مردم، از ارکان اساسی کار بازرسی در مدیریت شهری است. ما به عنوان ناظران عملکرد، وظیفه داریم نه‌تنها فرآیندها را رصد و ارزیابی کنیم، بلکه صدای مردم را بی‌واسطه به سطوح تصمیم‌گیری منتقل نماییم.

مدیرکل بازرسی شهرداری تبریز با اشاره به رویکرد جدید این نهاد در شهرداری اظهار داشت: هدف ما از بازرسی، یافتن ضعف‌ها برای اصلاح آن‌هاست؛ نه تمرکز صرف بر تخلف‌محوری.
زارعی بیان کرد: بازرسی یعنی هم‌افزایی برای بهبود. ما تلاش می‌کنیم تا با بررسی روندها، شناسایی گلوگاه‌های اجرایی، و برقراری بازخورد مؤثر، مسیر خدمت‌رسانی به شهروندان را تسهیل و شفاف کنیم.

وی تصریح کرد: اگر خدای ناکرده یک شهروند از عملکرد یک ناحیه یا یک واحد رضایت نداشته باشد، وظیفه ماست که هم علت را بیابیم و هم با همکاری آن مجموعه، راه حل ارائه دهیم و در این مسیر، حمایت از مدیران تلاشگر و اصلاح مسیر در کنار همدیگر صورت می‌گیرد.
زارعی در ادامه از شهروندان خواست در فرآیند نظارت و شفافیت با مجموعه مدیریت شهری همکاری فعال‌تری داشته باشند و تصریح کرد: بازرسی بدون مشارکت مردم ناقص است. ما از شهروندان درخواست داریم با تماس، حضور، یا استفاده از سامانه‌های ارتباطی شهرداری، مشکلات خود را گزارش کنند تا با دقت، بی‌طرفی، و مسئولیت‌پذیری کامل، تمامی موارد را بررسی کرده و پاسخگو باشیم.

وی افزود: اعتماد عمومی، زمانی تقویت می‌شود که مردم احساس کنند دیده و شنیده می‌شوند، و ما در مجموعه بازرسی، متعهد به این اصل هستیم.

زارعی در پایان با اشاره به اهمیت بازرسی در موفقیت مدیریت شهری گفت: تحقق اهداف توسعه‌ای، عمرانی، فرهنگی و خدماتی شهرداری بدون نظارت مؤثر ممکن نیست. بازرسی به‌عنوان چشم سوم مدیریت، تضمین‌کننده سلامت سیستم، افزایش بهره‌وری و تسریع در رفع موانع خدمت‌رسانی به مردم است.